Jak przygotować wysyłkę materiałów reklamowych?

Courier hands packaging parcel at table

Chociaż wraz z upowszechnieniem się kampanii e-mailowych direct mailing (mailing tradycyjny) miał odejść w zapomnienie, nadal jest wykorzystywany. Jego skuteczność uzależniona jest od wielu czynników. Jednym z nich jest odpowiednie przygotowanie wysyłki materiałów reklamowych. Można to zrobić na własną rękę lub we współpracy z profesjonalną firmą logistyczną. O co koniecznie należy zadbać?

Direct mailing – na czym polega? Jakie daje korzyści?

Współcześnie do skrzynek pocztowych trafia coraz mniej przesyłek i listów. Z tego względu materiały reklamowe dostarczone wprost do nich – bo na tym właśnie polega direct mailing – mogą wzbudzić wśród adresatów spore zainteresowanie. Siła oddziaływania materiałów będzie tym większa, im lepiej zostaną one przygotowane.

Przesyłki direct mailingowe to najczęściej:

  • ulotki,
  • broszury,
  • katalogi,
  • listy.

Bywają one uzupełniane próbkami produktu, kuponami rabatowymi, upominkami lub gadżetami, np. brelokami. Dzięki temu przesyłki direct mailingowe wzbudzają większe zainteresowanie klientów, lepiej zapadają im w pamięć i skuteczniej skłaniają do działania.

Chociaż popularność direct mailingu jako formy marketingu spadła, nadal jest on chętnie wykorzystywany. Dlaczego? Wpływ na to ma m.in. fakt, że mailing tradycyjny dociera on do ściśle określonej grupy odbiorców. W połączeniu z możliwością personalizacji przekazu aspekt ten zwiększa szansę na to, że klient zainteresuje się przesyłką i skorzysta z oferty.

Kampanie direct mailingowe mają tę jeszcze zaletę, że można łatwo ocenić ich skuteczność. Wraz z możliwością testowania pozwala to zoptymalizować formę i treść przekazu w taki sposób, aby przynosiły jak najlepsze efekty.

Przygotowanie wysyłki materiałów reklamowych – o czym pamiętać?

Żeby direct marketing był skuteczny, należy zadbać o wiele szczegółów. Szczególnie ważną kwestią jest odpowiednie przygotowanie materiałów reklamowych do wysyłki. Co jednak ważne, nie musisz tego robić na własną rękę. Na rynku funkcjonują firmy logistyczne, które zrobią to za Ciebie. Na jakie wsparcie możesz liczyć.

  1. Drukowanie. Druk masowy rządzi się swoimi prawami. Dlatego warto go powierzyć specjalistom. Wówczas zyskasz pewność, że przekaz będzie przejrzysty i czytelny oraz przez długi czas zachowa swoją jakość. Profesjonalny podmiot oferować będzie różne rodzaje wydruku (jednostronne, dwustronne, kolorowe) oraz różne rodzaje papieru. Pozwala to na personalizację materiałów reklamowych.
  2. Konfekcjonowanie. Firmy logistyczne zajmują się również pakowaniem i przepakowywaniem przesyłek oraz dołączaniem do nich próbek towarów, kuponów rabatowych czy też gadżetów. W zależności od rodzaju produktu wykonują to ręcznie lub przy użyciu specjalistycznego sprzętu. Dzięki doświadczeniu i wykorzystaniu narzędzi proces przebiega sprawnie i bez zakłóceń.
  3. Falcowanie. To usługa polegająca na składaniu dokumentów, listów, ulotek czy też arkuszy do wybranego przez klienta formatu. Następnie są one kopertowane (czyli wkładane do kopert) i wysyłane do adresatów.
  4. Wysyłka. Profesjonalna firma logistyczna korzysta z usług sprawdzonych operatorów pocztowych i firmami kurierskimi, co jest gwarancją bezpieczeństwa przesyłek i ich terminowego doręczenia.
  5. Magazynowanie. Jeżeli nie masz, gdzie przechowywać materiałów reklamowych, firma logistyczna zajmie się również ich składowaniem. Profesjonalny podmiot dołoży wszelkich starań, aby powierzone materiały magazynowane były w odpowiednich warunkach, dzięki czemu zachowają swoją jakość.

Pamiętaj, że tylko przesyłka, która umożliwia klientowi reakcję zwrotną, będzie spełniać wymogi direct mailingu. Nie zawsze musi być to formularz zamówienia z kopertą zwrotną. Wystarczy zamieszczenie numeru telefonu, adresu e-mail, adresu strony internetowej lub kod QR.

Direct mailing to wciąż stosowana forma marketingu. To, czy przyniesie pożądane rezultaty, jest uzależnione od wielu czynników. Współpraca z profesjonalną firmą logistyczną zagwarantuje, że materiały reklamowe zostaną odpowiednio przygotowane do wysyłki i terminowo dostarczone do odbiorców.

Źródło: TOPLOGISTIC – korespondencja masowa

More in Biznes

You may also like

Comments are closed.